

Zawartość płyty:
[1] Trois épisodes funébres na sopran i orkiestrę (1969), sł. Pontus de Tyard |
8:05 |
[2] Catulli Carmina na chór mieszany a cappella (1969), sł. Caius Valerius Catullus |
5:13 |
[3] Nazywam ciebie, morze na chór mieszany a cappella (1965), sł. Henryk Piotrowski |
5:57 |
[4] Mazowsze – mały poemat na chór męski a cappella (1969), sł. Władysław Broniewski |
5:16 |
[5] Tysiąclecie na chór mieszany a cappella (1966), sł. Mieczysław Jastrun |
3:12 |
|
|
Pieśni księżyca na mezzosopran, głos recytujący i 9 instrumentów (1966), sł. Federico García Lorca, tłum. J. Ficowski |
|
[6] Gdyby ręce moje mogły ogołocić z liści |
4:13 |
[7] Pejzaż |
5:09 |
[8] Gitara |
3:03 |
[9] Skarga śmierci |
3:12 |
|
|
Tryptyk ludowy na chór mieszany a cappella (1969), sł. ludowe |
|
[10] Kamień na kamieniu |
1:26 |
[11] Poszła mucha po wodę |
1:40 |
[12] Nie chcieliście, matulecko |
1:58 |
|
|
[13] Pieśń o żołnierzach z Westerplatte na chór mieszany a cappella (1969), sł. Konstanty Ildefons Gałczyński |
3:48 |
[14] Nike – rapsod na chór mieszany a cappella (1971), sł. Krzysztof Kamil Baczyński |
8:57 |
[15] Oda na Gdańsk na baryton solo, głos recytujący, klarnet solo, chór mieszany i orkiestrę (1969), sł. Jarosław Iwaszkiewicz |
14:55 |
Total time 76:00 |
Niniejsza płyta ukazała się z okazji 40. rocznicy śmierci Wojciecha Łukaszewskiego – kompozytora, pedagoga, krytyka muzycznego, animatora kultury muzycznej Częstochowy. Zarejestrowane utwory chóralne i wokalno-instrumentalne dokumentują wycinek jego różnorodnego i bogatego dorobku kompozytorskiego. Twórczość Łukaszewskiego odznacza się zróżnicowanym wykorzystaniem środków techniki kompozytorskiej oraz znakomitym warsztatem. Jego utwory często mają aforystyczny charakter. Język muzyczny Łukaszewskiego przeszedł typową dla kompozytorów jego pokolenia drogę ewolucji: rozwijał się od inspiracji neoklasycznych poprzez regulację sonorystyczną z wykorzystaniem technik aleatorycznych i swobodnie traktowanej dodekafonii aż do stopniowej redukcji języka dźwiękowego i poszukiwania własnych form wypowiedzi twórczej.
Projekt współfinansowany przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina.
KOMPOZYTOR | Wojciech Łukaszewski (1936-1978) |
WYKONAWCA | Anna Malewicz-Madey (mezzosopran, głos recytujący), Anna Mikołajczyk-Niewiedział (sopran), Janusz Borowicz (baryton), Tomasz Stockinger (recytator), Polski Chór Kameralny, Zespół Kameralistów Polskich, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej, Jan Łukaszewski (dyrektor naczelny i artystyczny), Tomasz Bugaj (dyrygent), Piotr Borkowski (dyrygent) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Andrzej Brzoska, Zbigniew Kusiak, Ewa Guziołek, Andrzej Lupa, Andrzej Sasin, Krzysztof Gomoliński |
INSTRUMENT / OBSADA | Obój, Baryton, Skrzypce, Wiolonczela, Perkusja, Kontrabas, Fortepian, Mezzospran, Sopran, Flet |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Marcin Tadeusz Łukaszewski, Paweł Łukaszewski |
TŁUMACZENIE | Michał Kubicki |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Krzysztof Kubicki, Jarosław Olejnik (zdjęcia) |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | DUX |
ROK WYDANIA | 2018 |
OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) |
ISBN / ISSN / ISNM | 5902547014838 |
KATEGORIA I TAGI |
|