

„Recital wokalny Marty Wróblewskiej ma szczególny wyraz. Na dobór osiemnastu pieśni czterech polskich kompozytorów przełomu romantyzmu i modernizmu wpływ mają nie tylko zainteresowania wykonawczyni, która mówi o sobie, że jest «sentymentalną duszą». Można by wręcz rzec, że to pieśni z niniejszego zbioru wybrały ją sobie i rozgościły się w przestrzeni jej głosu. Lekki, dziewczęcy sopran oraz oszczędność wibracji przywołują skojarzenia z wykonawstwem muzyki dawnej i dobrze korespondują z pieśniami neoromantyków, które należą do wcześniejszego okresu ich twórczości. Pieśni te cechują się tkliwymi wyznaniami uczuć, dyskretnymi nawiązaniami do Moniuszkowskich i Chopinowskich «piosnek» – utworów będących stylizacją dworkowego i ludowego folkloru. W utrwalonych na niniejszej płycie utworach powraca też motyw osierocenia i bezradności” (z noty programowej Magdaleny Gajl).
Marcie Wróblewskiej towarzyszy przy fortepianie Urszula Iżbicka.
KOMPOZYTOR | Ignacy Jan Paderewski (1860-1941), Władysław Żeleński (1837-1921), Stanisław Niewiadomski (1859-1936), Franciszek Maklakiewicz (1915-1939) |
WYKONAWCA | Marta Wróblewska (sopran), Urszula Iżbicka (fortepian) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Maciej Wiejaczka |
INSTRUMENT / OBSADA | Sopran, Fortepian |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Magdalena Gajl (nota programowa), Jakub Jakubaszek, Emilia Dudkiewicz (redaktor wydawca, producent wykonawczy) |
TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Łukasz Pawlak, Piotr Czechowski (zdjęcia) |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Chopin University Press |
ROK WYDANIA | 2024 |
OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) |
ISBN / ISSN / ISNM | 5906874951880 |
KATEGORIA I TAGI |
|