Paderewski, Żeleński, Niewiadomski, Maklakiewicz: Songs

39,00 zł
Ilość

Recital wokalny Marty Wróblewskiej ma szczególny wyraz. Na dobór osiemnastu pieśni czterech polskich kompozytorów przełomu romantyzmu i modernizmu wpływ mają nie tylko zainteresowania wykonawczyni, która mówi o sobie, że jest «sentymentalną duszą». Można by wręcz rzec, że to pieśni z niniejszego zbioru wybrały ją sobie i rozgościły się w przestrzeni jej głosu. Lekki, dziewczęcy sopran oraz oszczędność wibracji przywołują skojarzenia z wykonawstwem muzyki dawnej i dobrze korespondują z pieśniami neoromantyków, które należą do wcześniejszego okresu ich twórczości. Pieśni te cechują się tkliwymi wyznaniami uczuć, dyskretnymi nawiązaniami do Moniuszkowskich i Chopinowskich «piosnek» – utworów będących stylizacją dworkowego i ludowego folkloru. W utrwalonych na niniejszej płycie utworach powraca też motyw osierocenia i bezradności” (z noty programowej Magdaleny Gajl).

Marcie Wróblewskiej towarzyszy przy fortepianie Urszula Iżbicka.

KOMPOZYTOR Ignacy Jan Paderewski (1860-1941), Władysław Żeleński (1837-1921), Stanisław Niewiadomski (1859-1936), Franciszek Maklakiewicz (1915-1939)
WYKONAWCA Marta Wróblewska (sopran), Urszula Iżbicka (fortepian)
REALIZACJA / REŻYSERIA Maciej Wiejaczka
INSTRUMENT / OBSADA Sopran, Fortepian
OPRACOWANIE / REDAKCJA Magdalena Gajl (nota programowa), Jakub Jakubaszek, Emilia Dudkiewicz (redaktor wydawca, producent wykonawczy)
TŁUMACZENIE Żaneta Pniewska
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. Łukasz Pawlak, Piotr Czechowski (zdjęcia)
WYDANIE Wydanie 1.
MIEJSCE WYDANIA Warszawa
WYDAWCA Chopin University Press
ROK WYDANIA 2024
OPIS FIZYCZNY 1 płyta (CD)
ISBN / ISSN / ISNM 5906874951880
KATEGORIA I TAGI
  • Płyty
  • Muzyka romantyczna
  • Muzyka kameralna
  • Muzyka polska
  • Głos i fortepian
  • Pieśni
  • Zobacz także