Od Szkoły Dramatycznej do...
- Obniżka
Ze wstępu prof. Zofii Konaszkiewicz: „Szkoły muzyczne w Polsce, które tak intensywnie rozwinęły się w okresie powojennym, stanowią wielki dorobek kulturalny. (...) Połączenie nauki gry na instrumencie z szerokim kształceniem ogólnomuzycznym dało w efekcie przygotowanie nie tylko instrumentalisty, ale wszechstronnego muzyka. Mimo wielkiego dorobku w zakresie kształcenia szkoły te nie doczekały się głębszej refleksji teoretycznej. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina pragnie stworzyć miejsce do naukowego i popularnonaukowego namysłu nad problematyką szkół muzycznych. Temu celowi ma służyć cykliczne wydawnictwo Szkoła muzyczna – studia i szkice. Niniejsza książka jest pierwszą pracą nowej serii. Autorami zamieszczonych tekstów są przede wszystkim nauczyciele szkół muzycznych różnych szczebli, ale także student oraz rodzice dzieci uczęszczających do tego typu szkół. W tekstach omawiana jest problematyka psychologiczno-pedagogiczna, np. osobowościowe uwarunkowania pracy nauczyciela szkoły muzycznej, relacje z obserwacji lekcji nauki gry na instrumencie (...), motywacja do nauki i lęk przed szkołą u uczniów gimnazjum muzycznego, studia przypadków obrazujące problemy emocjonalne uczniów. Poruszane są także problemy dydaktyki. (...) Mamy nadzieję, ż praca okaże się interesująca i rozpocznie pogłębioną wymianę myśli na tematy związane ze szkolnictwem muzycznym."
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Zofia Konaszkiewicz |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Wydawnictwo Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina |
ROK WYDANIA | 2009 |
LICZBA STRON | 235 |
OPRAWA | Oprawa miękka |
ISBN / ISSN / ISNM | 9788361489481 |
KATEGORIA I TAGI |
|